onsdag 29 mars 2017

Malta-gruppens sista inlägg.

Hej!
Malta-gruppen här! Vi är nu inne på vår sista vecka på projekt SPACE och det är dags för oss att säga hejdå till bloggen (men oroa er inte, Italien-gruppen fortsätter som vanligt). Det var ett tag sen vi skrev och vi vill berätta om vad vi har gjort tiden sen vi kom hem från Malta för tre månader sedan.

Det vi har gjort sen vi kom hem är att vi har arbetat med våra erfarenheter från Malta och funderat och klurat på vad vi vill hitta på härnäst. Nathalie till exempel har börjat plugga Engelska för att kunna söka in till utbildningar inom sömnad. Hugo har praktiserat som hjälptränare i BAIK, ett fotbollslag i Borås. Jens har praktiserat på Spinnrocken i Borås i restaurangen. Jonathan har jobbat på Arom-Dekor Kemi AB i Lockryd. Nicole har Praktiserat på Erikshjälpen i Skene. Simon, Benjamin och Kamilla har haft praktik på SPACE, där de har hjälpt nästa grupp som åker till Italien i April. Simon och Benjamin kommer dessutom att åka tillbaka till Malta den första april då de har fått jobb på fortet där de praktiserade på Malta.

Det vi uppskattar med den här tiden efter hemkomst är den hjälp vi fått från projektet med praktik och utbildningar, trots svårigheter. Dessutom har mötena med Linda, Malin och Hanna varit smidiga och mycket trevliga. Deras stöd och hjälp har varit oumbärlig.

Hur ser framtiden ut för gruppen?

Jens
Vet inte riktigt hur framtiden ser ut. Vi får se hur det går med praktiken på Spinnrocken. Jag har sökt på jobb på en nöjespark i Norge. Om inte det går igenom får man väl söka jobb sedan.

Nicole
Jag kommer troligtvis fortsätta med praktiken på Erikshjälpen, annars får jag söka nytt jobb, då helst med barn med särskilda behov eller förskola. Ta hand om människor.

Nathalie
Jag ska läsa engelska för att komma in på högskola i Göteborg. Utbildningen är Scenkläder och historiska kläder, som bara finns där. Jag kommer söka jobb som jag kan ha parallellt med mina studier. 

Hugo
Praktik på Bodaskolan, som assistent i förskolan. Därefter jobbletande, helst inom grafisk design/webbdesign. 

Benjamin
20-25 grader plus strålande sol.

Simon
Se påstående ovan. Jobb på Malta som reenactor och guide på ett viktorianskt fort.

Jonathan
(Inte närvarande för att svara på frågor)

Kamilla
Jag har sagt upp min lägenhet och är på väg tillbaka till Malta, där jag ska jobba på café/giftshop i samma organisation som Simon och Benjamin.



Blir du erbjuden eller får chansen så ta den. SPACE är en otrolig upplevelse med många förutsättningar för intressanta yrkeserfarenheter. De som arbetar med projektet jobbar hårt för att din praktik utomlands skall passa just dig och dina drömmar. Dessutom så finns möjligheten att få nya vänner i de andra som också skall resa med dig.

Då får vi tacka för oss och vi hoppas att ni som läser detta får ett sug att ta del av detta fantastiska projekt!


Hejdå!!

PS. Fika är VIKTIGAST!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar